utorok 31. mája 2016

Vy a ja ♥

Vy a ja ♥ 

Tento clanok bude o tom, ako Vas, moje zakaznicky, ja vlastne vnimam ♥ 

Sme len ludia – to je fakt. Kazdy mame dobre, aj zle dni. Odkedy som skoncila skolu, stale som pracovala s ludmi. 6 rokov som vydrzala v denno – dennom osobnom styku so zakaznikmi, potom, kym som nesla na matersku, som pracovala s klientami 3 roky cez telefon.
Kto robi s ludmi, vie, ze pracovat s ludmi je veeeeeelmi a ze ozaj velmi tazke. Boli zle dni, boli dni, ked si zakaznici na mne vybili svoju zlost, ale kedze som nechcela stratit pracu, musela som „drzat hubu a krok“ – boli dni, ked ma tato praca neskutocne psychicky vycerpavala a ta prva dokonca u mna skoncila tak, ze som dala vypoved aj zo zdravotnych dovodov – z tych stresov som schudla tak, ze som bola doslova len kost a koza.
Pracovat s ludmi po telefone bolo ovela lahsie, pretoze ma nevideli ☺  Samozrejme boli dni, ked som nenatrafila na ziadneho zleho, nahnevaneho, frustrovaneho klienta a boli zakaznici, ktorych som mala doslova rada ♥ Z tohto vsetkeho vyplynulo to, ze som sa ja, tvrdohlava osoba, ktora si nikdy nenechala a vzdy si stala za svojim, naucila neskutocnej trpezlivosti a praci tak, aby som vedela filtrovat to zle (aj ked na cloveka to potom vzdy nejako dolahlo) – naucila som sa nereagovat na ozaj neprijemneho cloveka, neprilievala som olej do ohna (ako kedysi) – brala som to ako pracovny zivot - zivot, ktory ma naucil filtrovat. Zlo od dobra. A ludia su ozaj niekedy velmi zli :-(
No a potom prislo to, ze som si otvorila svoju prvu e-shopovu galanteriu – Galanteria Katka. Bolo to v marci 2013 – vtedy bolo este ozaj velmi malo e-shopov s tymto sortimentom a pre mna bola hlavna uloha zviditelnit sa, aby o mne tvorive zienky vedeli. Nezacinalo sa lahko, mala som doma 2 rocnu Sasku, peniazkov nebolo vela, tie co boli, za tie sa nakupil tovar a moje sny boli, ze zarabat sa zacne hned a vo velkom :-D Pekne predstavy ☺ Moje stastie bolo ozaj to, ze som zacala v tom spravnom case, ked tych galanteriek nebolo vela – objednavky pribudali, so Saskou sme sa zzili s tym, ze popri vareni, upratovani, navstev ihrisk, hrania sa vonku, robili sme aj balicky, vybavovali objednavky – balila aj Saska, brali sme to ako hru a ju to vzdy velmi bavilo ☺
Moje zmyslanie bolo - vzdy kazdemu vyhoviet vo vsetkom. No, lenze ako sa hovori, clovek mieni, pan Boh meni a ja som zistila, ze nebudeme traja, ale budeme styria ♥ A teraz co? Zatvorit obchod, ktory sa uz ozaj dobre rozbiehal alebo zvladnut to s dvomi malymi detmi? Povedala som si, vyskusame a uvidime – a vyskusali sme – pojem materska dovolenka velmi nepoznam, lebo ja som pracovala aj den pred porodom, pracovala som aj po porode v porodnici a pracovala som aj hned po prichode domov ☺
Ale vzdy len vtedy, ked som si to mohla pri mojich babach dovolit – nikdy neboli odsunute na vedlajsiu kolaj. Ale tu chcem velmi pekne podakovat mojmu manzelovi, ktory je asi jeden z mala chlapov co vie o bavlnach, vlnach a priadzach tolko co on - on, ktory rozozna co je cyklemnova, tyrkysova, mozno uz aj azurova (ale tym si nie som velmi ista) a taktiez mojim rodicom – ktori vzdy pomohli ci uz s detmi alebo obchodikom a mojej sestre, ktora sice zije mimo SR, ale vzdy ked pride, tak sa u mna „v praci“ citi ako v raji  ♥
A tito ludia mi vlastne  pomahaju doteraz ked treba – ale koniec koncov, tato logistika vsetkeho je na mne – a ja som za to rada. A viete za co som vdacna? Tak ako som pisala, zaciatky boli take, ze som sa vzdy snazila vyhoviet kazdej zakaznicke, kazdej poziadavke, robila som rano, naobed, vecer, v noci, jednoducho stale – ci uz maily, objednavky, spravy na facebooku – lebo som chcela vyhoviet. Nooo, lenze casom objednavky pribudali a pribudali a od septembra do marca minimalne sa ludia v tomto odvetvi nezastavia. Zistila som, ze takto sa to ozaj neda. Naucila som sa si pracu rozdelit aj medzi deti, domacnost, aby som sa venovala aj babam, aby som stihla navarit, upratat a to vsetko co k domacnosti patri, aby sme spolu vsetky tri zvladli formou hry balit  vela vela balikov, baby chodia s ocinom na postu, jednoducho to zvladame vsetci spolu, aby nikto nebol ukrateny. V zime to je sice „o hubu“ – lebo je toho vela, ale ja som za toto vsetko vdacna. Som vdacna za Vas, lebo ozaj, aj ked uz si poviem, ze vecer po deviatej uz ozaj nerobim, ze neodpisem na tu spravu okamzite, ale az rano, ze raz za dlhy cas sa stane, ze zakaznicka neprevezme balik (comu sice nerozumiem, ale stava sa), uz z toho nie som smutna, uz si poviem, tak co, nevadi, jej rozhodnutie (aj ked mna stalo peniaze), uz si neberiem k srdcu tie podnety, ze nemam priadzu z Toptexu, ze nemam Drops, ze nemam Red heart, ze nemam Elian, ze nemam na sklade 10klbiek z kazdej farby z kazdej priadze – viete, ono sa to neda – moj sklad je jedna izba v nasom dome, kde sa toho ozaj viac nezmesti a neda sa kazdemu vyhoviet :-(
Ale pevne verim, ze viete, ak Vam treba viac klbiek, staci napisat mail alebo spravu na facebooku a ja pozriem aj moj druhy obchodik (ktory mi pribudol v juni 2015), mozno sa tolko klbiek najde alebo pri najblizsej objednavke Vam tovar z velkoskladu objednam ☺
Snazim sa vyhoviet stale – aj ked 100ludi, 100chuti a tu ja vidim, ze za cele toto moje posobenie v tomto obchode som mala fakt asi len 2 neprijemne zakaznicky, inak ste uuuuuuuplne uzasne ♥ S niektorymi si tykam, s niektorymi sme kamosky aj na facebooku – piseme si aj osobne veci a ja Vas beriem uz ako kamosky ☺
Ale cim dalej, tym to je z jednej strany tazsie – pretoze je veeeeeeela vela skupin po facebooku, kde prebiehaju „hromadne objednavky“, kde zienky predavaju tovar s minimalnou prirazkou, narobia sa a pritom minimum zarobia a niektore tieto skupiny dokonca neposielaju ani faktury, ani nic podobne, takze vela riskuju, ale to je ich rozhodnutie a ja s tym nic nenarobim :_) Taktiez sa od tych mojich zaciatkov otvorilo vela novych eshopov s bavlnou (vela z nich aj rychlo skoncilo) a ja tieto zeny obdivujem, ze sa do toho pustaju, ked uz nas je ozaj vela, ale tak ich riesenie je, ze na kazde klbko daju o par centov nizsiu cenu a su vybavene, ale tak ja viem, ze to nie je vsetko ☺
Ono si treba vybudovat dobre meno - meno, kvoli ktoremu sa Vy, moje zakaznicky, ku mne stale vraciate, aj ked niektore klbka su drahsie ako v hromadnej objednavke alebo v novootvorenom e-shope. A velmi si Vas za to vazim (ja totiz z tohto, aj moja rodinka zcasti zijeme, takze ozaj nemozem podnikat „zadarmo“) – tie, ktore ste verne len mne, tie, ktore aj inde nakupite, ale vzdy sa ku mne vratite, tie, ktore pridete prvykrat a ste spokojne, tie, ktore mi napisete co i len dakujem a smajlika – viete ako mi to vzdy krasne padne? Hned mam krajsi den ♥

A prave Vam patri jedno velke DAKUJEM, pretoze toto vsetko ma vela naucilo, vela dalo a veta: „Klbka spajaju“ – je svata pravda ♥ ♥ ♥

Vasa Katka ♥
www.galanteriakatka.sk

2 komentáre:

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj ja ďakujem Katarínka, nie len za kĺbka ale aj za perfektnú, milú, ľudskú, ochotnú, trpezlivú obchodníčku :D

    OdpovedaťOdstrániť